Tuesday, March 1, 2011

percintaanku bersama buku

salam..
syukur alhamdulillah..masih ada masa update blog ni..
syukur..
cuti yang panjang ni,alhamdulillah.alia ada kesempatan baca banyak buku..
seronok sgt.
alia dapat tengok orang bukan Melayu,meraka bawak anak-anak mereka untuk bersantai dikedai buku!!
sampai bersila,bersimpuh adik-adik tu baca buku..
subhanallah...
patut lah nabi Muhammad ada berpesan;
"tuntut lah ilmu dr buaian hingga ke liang lahad"
"menuntut ilmu biar sampai ke negeri China"
kita sewarjarnya menanam sikap cinta akan buku melebihi segalanya.
tak rugi pon..hehe

kenapa membaca?
meh kita flash back balik kisah Nabi Muhammad saw terima wahyu yg pertama...
Allah menyuruh baginda untuk membaca kan???
so..you can see it now.bahawa>membaca itu penting dalam kehidupan.



*buku ni sempat alia beli this month..hrp buku ni dapat mengisi jiwa alia..
tajuk dia best! huhu

firman Allah swt dlm al-Quran ;
A247
Dan Nabi mereka pula berkata kepada mereka: "Bahawasanya Allah telah melantik Talut menjadi raja bagi kamu. Mereka menjawab: "Bagaimana dia mendapat kuasa memerintah kami sedang kami lebih berhak dengan kuasa pemerintahan itu daripadanya, dan ia pula tidak diberi keluasan harta kekayaan?" Nabi mereka berkata:" Sesungguhnya Allah telah memilihnya (Talut) menjadi raja kamu, dan telah mengurniakannya kelebihan dalam lapangan ilmu pengetahuan dan kegagahan tubuh badan". Dan (ingatlah), Allah jualah yang memberikan kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang dikehendakiNya; dan Allah Maha Luas (rahmatNya dan pengurniaanNya), lagi meliputi ilmuNya. (Al-Baqarah 2:247)

*banyak buku2 dulu yg tak habis baca..
buku yg paling best>novel sinergi by hilal asyraf
netb00k,
petua segala petua
HP series
buku belajar bahasa Arab
MUET
jokes n riddles..
*buku ni tak sempat beli.insyaAllah lain hari alia beli ye..  =)

di harap ibubapa dapat mengisi masa anak-anak dgn ilmu.
ilmu adalah segalanya.

latest book yg alia beli.










ni ada lagu RABBANI,apa yg kau tahu;
best 000ooo




til we meet again.
ALLAH HAFIZ


l0ve,
aliahelmi


No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget