Thursday, July 18, 2013

fitnah yang paling tak MASUK AKAL

Assalammualaikum & hello...
Terdetik nak tulis pasal entry ni sebab pernah one non-muslim kata, "someone told me that you ni on-off purdah"

guess what, when i heared that sentences. I rasa macam nak amuk 1 kampus.
serious.
pasaiii pa pulak dah tudunh macam ni.
siapa yg cakap?
chanteknye tuduhan orang yg cipta fitnah ni.

Barangkali dia tersalah menilai.
My side, i just maafkan. Eventough i follower setia cerita 'Ongbak'.
-dalam hati berapi-mapi-
ahaks~

I rasa yang cipta spekulasi ni rakan-rakan yg terlibat dalam program yg sama dengan i lah.
ye lah kan..

Ada sebab yang telah menyebabkan i off my purdah.
1. when solat jemaah di dewan during orentasi. as i tak sempat berlari ke surau. waktu pun singkat. so i terus berjemaah ke dewan solat bersama.
2. i terlibat dalam program bercorak kepimpinan. then ada malam yg kena night walk bagai.. then penutup mata tu, sangat tebal. then i can't breath easily. dah lah tengah malam dan tengah hutan mana. daripada i semput tak tantu hala dan sudden death coz having short of breath (SOB). better i take it off dan cover my eyes.
kalau dah darurat mcm tu, orang MENTAL je yang poyo kata i itu ini. cuba kita bagi dia pakai pulak.
'sembang boleh la kawan'..
3.i hanya buka dpn fmily, kawan perempuan, dan tunang. atas motif apa lagi nak tuduh bagai?

ini merupakan Ramadhan ke-3 i pakai purdah. Alhamdulillah. Sepanjang itulah i kena tegur, hentam, fitnah & what so.
tabahkan hati, mana yang betul. i akan admit & ubah. mana yg bukan> i dont give #$%!.
bak kata Aiman Azlan dalam vlog dia.
"you cannot control other's tounge, BUT you can control yours"

very deep, isn't?
i agree.
kadang-kadang yg pemfitnah ni tak tahu keadaan kita.
makanya, di keluarkan hape sahaja yg dia tak suka tu melekat kat kita.
mula lah 'pelekat' tu lekat kat kita.


i gave another example yg i pernah lalui.
i pernah tumpang kereta sahabat i, lelaki.
i naik kereta dia, duduk kat seat belakang.
guess what dia kata apa?
"awwww.. you so rude. u ingat i ni driver you?"
bagi menghormati orang, i duduk di seat depan. lagipun, i ni menumpang.
:G

okey, then.. ada momment lain pulak. i terpaksa tumpang lagi kawan yg ada kereta & dia seorang lelaki.
bila i duduk seat depan, ada orang nampak.
then ada la mulut2 ni mengata yang i ni itu ini dengan lelaki.


Somehow, i do respect kawan2 yang bermurah hati menjaga keselamatan i. dorang akan ensure i selamat masuk rumah. sending me until depan pintu rumah. sebab, kadangkala bidang tugas kerja i. i terpaksa la balik lewat.
Ada pulak jiran mengata yang i ni keluar malam bagai.
"makcik, oooo makcik..xda keje lain ke stalker saya. saya ni wakil pelajar. waktu malam jelah semua rakan-rakan saya free. jadi, kami akan mesyuarat malam bagi update kerja kami."
MPP is not about popularity. its all about AMANAH & TANGGUNGJAWAB.
Saya yakin, Allah beri tugas ini kerana ujian memikul tanggungjawab ini saya mampu pikul.
Tidak Allah timpakan ujian ini melainkan saya mampu harunginya.

so, once saya balik lewat.
mula la itu ini.
mujur saya takda kereta lagi.
kalau ada, saya rela ulang alik ke Selayang atau Serdang, tidur dirumah abag dan pakcik saya.
saya pun tak ingin susahkan orang dan tak rela difitnah.
kalau ada bullet train kat Msia, saya dah ulang alik balik Ipoh setiap hari.

In conclusion, being a niqabist (girls wearing niqab), very toughful.
People easily say bad to you without knowing what you had been trough in your life.
That's what we call 'hogwash'.

I dont want to be that 'silly' people who talk at back and say something unproductive about others.
So, i strongly hate people who love to talk about nasty thing and what so.
Come on. This is what you call friend?
Think twice babe!

I think that's all.
Enough to know that I'm hurt with their words.
Before that, i loved to share this.. I got it from Ahmed fb wall. I think. It's good to share.
so much of negative news and negative people out there !!
please be positive for God sake !
your negativity is affecting others as well !


-Aliahelmi-
p/s: if u hate me, just leave me. leave me alone. BERAMBUS.

-HARI NI KENE KEJAR DAN SERGAH DENGAN ANJING. tapi anjing pic ni telah membuatkan saya tak jadi benci anjing2 lain. TQ-


No comments:

Post a Comment