Tuesday, October 4, 2011

Better LATE than NEVER









salam.
entry ke-4 untuk hari ini.
hmm...
hari ni, abi again ingatkan aku tentang study.
alhamdulillah.
tapi abi soh aku amik kos yg aku tak suka.
guess what?
dia suggest amik law or TESL.

erk. aku just mampu tersenyum, rupanya dah lama abi nak target aku untuk jadi minah lawyer!
:P

how can i say, semua ni aku tak minat.
sangaat...
eventough aku sangat berbakat. markah oral/speaking mse SPM> aku full marks.
:)

my passion was> post mortem.

tergiang2 di telinga "nanti kawan2 kamu dah grade, kamu tak habis belajar lagi"
sigh~

actuarlly, i'm not straight A's student just like u.
but, with my passion.i want to work hard and show that i can perform.


aku akui, ambik jurusan medik ni penat, tapi tak susah pun kalau kita minat.
mungkin jalan aku tak macam kawan2 yang semua A dlm SPM untuk terus sambung medik.
tapi aku percaya dengan usaha kuat, aku boleh perfom well.

as my dad told me, u work smart and we always keep supporting u.
*terharu okeyyy~





ingat jadi doktor ni result kene smua jaid jiddan ke baru layak? kne 4 flat baru layak?
cuba tanya doktor2 yg dah grade skrg lah. ape dorang masa bljr dulu smua jaid jiddan & 4 flat?
nahhhhh~
takdanya!
yang penting konsisten dan bermatlamat dalam mencapai cita2.
aku percaya pada benda tu.




now, kalau orang cakap macam2 kat aku.
aku tak pernah nak amik bother if takda unsur2 positif.
sebab yg nak tentukan hidup aku, was me. and i only need positive words to make myself foward.

insyaAllah aku mampu.
doakan kejayaan.
amin ya Rabb~



(permudahkan urusanku dan sinarilah hidupku dengan keimanan)


-aliahelmi-

No comments:

Post a Comment