Thursday, February 17, 2011

tak maw sakit-sakit lagi,ok?

salam.

4 tahun berlalu.arwah nenek saya telah pergi menemui Ilahi.doa saya,semoga dia sentiasa berada dalam rahmat Allah.di tempat di kalangan orang yang beriman.
arwah nenek menghembuskan nafasnya ketika saya di sekolah asrama> tingkatan 4. baru je balik larian Ipoh. penat,tidur.pergi je prep malam macam tak sedap badan.on my way going back to dorm> nama di umum kt microphone..1 sekolah dengar.. erk,nape glemer sgt malam ni? puhliss la...mls betol.ustaz/ketua warden..cari saya...*nape ni? mase bila saya buat hal disiplin plak..tak couple pon..tak buli pon.*(br plan!!) haha..aiish!!

rupanya berita hal kematian arwah nenek.Allah menjemputnya menjadi tetamu di alam barzah...so sad.... ingat lagi  pesan arwah nenek kat saya : "liya,belajar rajin-rajin.boleh tok mak jadi pesakit liya.liya rawat tok mak"
ALLAHUAKBAR....sayu je bila teringat ayat ni.
rasa nya>layak ke aku ni??
memandangkan saya ni cucu perempuan yang pertama.

arwah nenek menghidap penyakit diabetes,darah tinggi and half strok.
dengan ayat dia,terus semangat untuk menjadi seorang doktor membuak2 dalam diri.
alhamdulillah,saya dalam laluan ni.tengah berusaha kuat untk menghabiskan pengajian ini.
impian saya,saya dapat mmberi nasihat kepada mereka yg putus harapan untuk hidup kerana sakit dengan (esp kanak-kanak) : " tak maw sakit-sakit lagi taw sayang! janji kena jaga diri baik-baik"




di sini ade blog kesihatan;
ape-ape hal..check it 0ut...  ;)



with love,
aliahelmi

No comments:

Post a Comment